Comarch Retail to platforma pozwalająca twojej firmie zrealizować proces sprzedaży towarów lub usług dla klientów za pośrednictwem różnych kanałów dystrybucji w celu osiągnięcia zysku

Comarch Retail  to rozwiązanie, które kierujemy praktycznie do wszystkich rodzajów sieci handlowych. Zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa, sprawne zarządzanie, prowadzenie jednolitej polityki firmowej, a w efekcie poprawa wyniku handlowego to wyzwania, przed jakimi staje sieć detaliczna w warunkach nowoczesnej gospodarki rynkowej. W obecnych czasach potrzebne jest całościowe spojrzenie na wszystkie procesy operacyjne w ramach sieci detalicznej, a jednocześnie dbałość o pojedyncze zdarzenia handlowe, będące podstawą prowadzenia tego typu działalności. Punkty sprzedaży wchodzące w skład sieci są zorganizowane i zarządzane centralnie, co ma kluczowe znaczenie w przypadku sieci detalicznych. Zarządzanie magazynami, decyzje logistyczne czy współpraca z dostawcami, administrowane są z poziomu centrali. Podobnie odbywa się proces kreowania polityki cenowej, promocyjnej i rabatowej, struktury uprawnień oraz zarządzania finansami firmy.

 

comarch retail

 

OMNICHANNEL SALES

Dążenie do ciągłej optymalizacji skłoniło firmy z branży retail do zastąpienia strategii multichannel (niezależnie funkcjonujące kanały sprzedaży) strategią omnichannel, polegającą na całkowitej integracji wszystkich punktów, w których ma miejsce interakcja klienta z daną marką. Korzyści wynikające z tej zmiany klienci odczuli natychmiast, mogąc realizować zakupy w trybie click&collect (zakup w sklepie online, odbiór w sklepie fizycznym), czy odwrotnie – zamawiając niedostępny w danym momencie towar w sklepie fizycznym z dostawą kurierem do domu (store to home). Kanały sprzedaży tradycyjnej i internetowej zaczęły się uzupełniać, a granica między nimi ulegać zatarciu, umożliwiając klientom rozpoczęcie i kontynuację zakupów w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie i na dowolnym urządzeniu.

 

CLIENTELING

Aplikacje typu clienteling pomagają obsłudze sklepu zidentyfikować klienta oraz nawiązać z nim dialog w oparciu o historię jego zakupów w różnych kanałach sprzedaży, preferencje i wynikające z nich rekomendacje, status w programie lojalnościowym oraz indywidualnie przygotowane promocje. Wszystkie te informacje sprzedawca widzi na ekranie mobilnej aplikacji, która umożliwia zainicjowanie dialogu z Klientem i obsłużenie go w zupełnie nowy, wyjątkowy sposób.

 

BEACONY

Zadaniem tych prostych i relatywnie tanich urządzeń jest komunikacja ze smartfonami poprzez bluetooth. Beacony użyte w opcji indoor navigation potrafią poprowadzić Klientów błądzących po galerii handlowej wprost do wybranego sklepu. Po przekroczeniu progu sklepu wysyłają klientom spersonalizowane, bazujące na lokalizacji, kontekstowe wiadomości, których zadaniem jest zaangażowanie Klienta w zakupy oraz zwiększenie jego lojalności wobec marki. Beacony, dzięki gromadzeniu danych o ruchu w sklepie, ścieżkach, jakimi podążają Klienci oraz miejscach, w których zatrzymują się na dłużej, pozwalają optymalizować powierzchnię sklepu w oparciu o twarde dane, a nie – tak jak dotychczas – teoretyczne założenia.

 

SOCIAL COMMERCE

Aktywność wielu firm z branży retail w social media ogranicza się z reguły do publikowania newsów o nowej kolekcji, konkursie lub promocji z nadzieją, że skłonią one do zakupów tłumy klientów. Dostępna technologia pozwala wykorzystywać portale społecznościowe w znacznie szerszym zakresie. Narzędzia analizujące social media pozwalają na przykład określić, czy opinie osób z grupy docelowej dotyczące naszej marki są pozytywne, neutralne, czy negatywne. W przypadku wysokiej liczby negatywnych komentarzy możliwe jest podjęcie adekwatnych działań zmierzających do odwrócenia trendu. Firmy z branży retail ponadto powinny dążyć do reagowania w czasie rzeczywistym na wpisy użytkowników poszukujących danego produktu, umożliwiając im natychmiastowy jego zakup lub przejście do sklepu internetowego.

 

Powrót

Zapytaj konsultanta