Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima to rozwiązanie dedykowane małym i średnim firmom handlowym i usługowym. Ponadto, dzięki wbudowanym rozwiązaniom branżowym, program przeznaczony jest również dla biur rachunkowych i doradców podatkowych oraz firm prowadzących sprzedaż przez internet. Program z sukcesem wykorzystywany jest również przez jednostki budżetowe oraz placówki służby zdrowia.
Szybka i łatwa praca z Comarch ERP Optima
Z tym systemem zaoszczędzisz swój czas i pieniądze, zyskasz nowych klientów, będziesz miał dostęp do szczegółowych analiz dotyczących Twojej firmy. Comarch ERP Optima to program składający się z modułów, dzięki czemu bardzo łatwo można go rozbudować. Pełna integracja modułów i jedna baza danych sprawiają, że dane wprowadzane są do systemu tylko raz!
Najważniejsze obszary funkcyjne systemu Comarch ERP Optima można podzielić na trzy obszary:
Handel i usługi:
Faktury
Gwarantuje łatwe
wystawianie dokumentów handlowych takich jak faktury, paragony,
korekty itp. Dodatkowymi atutami są cennik z dowolną liczbą cen,
możliwość wyliczenia wielowymiarowych rabatów oraz fiskalizacja
paragonów i faktur.
Handel
Stworzony do pomocy w
fakturowaniu oraz obsłudze magazynu. Automatyzacja tworzenia
dokumentów handlowo-magazynowych usprawnia prace firmy. Rozszerzona
wersja Handel Plus daje m.in. możliwość szczegółowego opisywania
dostaw za pomocą cech. Dzięki współpracy z Comarch Mobile,
aplikacji przeznaczonej dla urządzeń przenośnych, sprzedaż
prowadzona poza firmą jest znacznie efektywniejsza.
Detal
Specjalnie zaprojektowana aplikacja obsługująca szybką sprzedaż detaliczną. Jest ściśle powiązana z Comarch ERP Optima i ma na celu maksymalne uproszczenie pracy sprzedawców. Łatwa obsługa, współpraca z ekranami dotykowymi oraz niezwykle czytelny interfejs czynią z Comarch ERP Optima Detal doskonałe narzędzie do pracy w każdym sklepie.
Serwis
Dedykowany firmom zajmującym
się działalnością serwisowa. Umożliwia on m.in.: obsługę
zleceń firm serwisowych, harmonogramowanie zadań, automatyczne
fakturowanie zleceń czy też rejestrowanie urządzeń serwisowanych.
Księgowość i obsługa kadr:
Księga podatkowa – obejmuje łatwa obsługę księgową firmy oraz rozliczenia z Urzędem Skarbowym na podstawie Ewidencji ryczałtowej lub Księgi Przychodów i Rozchodów. Moduł jest zawsze zgodny z aktualnymi przepisami.
Księga handlowa – moduł pozwalający na obsługę pełnej księgowości zgodnie z Ustawą o Rachunkowości. Jego podstawowym atutem jest usprawnienie pracy dzięki automatyzacji procesu księgowania, ewidencjonowania VAT-u oraz możliwości wydruków i przesyłania elektronicznych deklaracji.
Płace i kadry – umożliwia firmie prowadzenie pełnej obsługi kadrowo-płacowej. Moduł ten zapewnia pracę zawsze zgodną z aktualnymi przepisami oraz współpracuje z programem Płatnik, nalicza i drukuje deklaracje podatkowe, wylicza składki i tworzy deklaracje ZUS, zapewnia obsługę korekt list płac, umożliwia wysyłkę e-Deklaracji do ZUS.
Środki trwałe – pozwala na prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Moduł pozwala m.in. na tworzenie planów amortyzacji, automatyczne księgowanie odpisów amortyzacyjnych, rejestrowanie historii środka trwałego.
Biuro rachunkowe – centralne miejsce pracy każdego biura rachunkowego. Jest to panel wspierający codzienną pracę, dzięki któremu można seryjnie rozliczać obsługiwanych klientów, organizować prace w biurze, kontrolować
czas pracy nad dokumentami.
Kasa/Bank – niezbędny element w każdej firmie, umożliwiający ewidencje wszystkich wydatków i wpływów. Dostarcza informacje o stanie środków pieniężnych oraz zapewnia prowadzenie rozrachunków, planowanie płatności, kontrole płynności finansowej przedsiębiorstwa czy współpracę z
bankowością elektroniczną. Dodatkowo Kasa/Bank Plus daje możliwość rozliczania delegacji, wprowadzania i rozliczania krajowych podróży
służbowych w walucie systemowej.
Zarządzanie:
CRM – zarządzanie relacjami z
klientami oraz zadaniami pracowników związanymi z obsługą
klienta. Moduł umożliwia prowadzenie firmowej skrzynki poczty
elektronicznej, wysyłkę SMS, automatyczną windykację należności
oraz tworzenie i zarządzanie ofertami. CRM pozwala również na
łatwą obsługę faktur cyklicznych.
Pulpit menadżera – narzędzie prawdziwego człowieka biznesu. Moduł zapewnia: dostęp do informacji o firmie poprzez internet; stały dostęp do informacji o przychodach, kosztach, rozliczeniach czy podatkach; gotowe analizy i raporty o obrotach, zobowiązaniach, należnościach; bezpieczeństwo prezentowanych informacji z urządzeń mobilnych. Korzystając z urządzeń typu tablet lub smartfon, kadra zarządzająca zyskuje dostęp do raportów i analiz z każdego miejsca i o każdej porze.
Biuro rachunkowe
Moduł Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe został stworzony z myślą o zdecydowanym uproszczeniu pracy w biurach rachunkowych i dla doradców
podatkowych, którzy potrzebują wykonać pewne seryjne operacje na wybranych bazach danych jednocześnie. Wygląd oraz sposób działania modułu Biuro Rachunkowe jest czytelny i przejrzysty. Moduł pracuje w oparciu o dane wprowadzone do baz wielu klientów jednocześnie. Zawiera funkcje administracyjne takie jak: konwersja baz danych oraz seryjne wykonywanie kopii bezpieczeństwa, pozwala wykonywać seryjne operacje w zakresie eksportu e-Deklaracji i importu UPO czy wykonywania wydruków. Zawiera także przygotowane raporty, które pozwalają między innymi ocenić efektywność pracy operatorów programu oraz oszacować koszt obsługi poszczególnych klientów. Moduł Biuro Rachunkowe dodatkowo można łączyć z modułem Obieg Dokumentów oraz CRM dzięki czemu można korzystać z elektronicznej biblioteki dokumentów oraz obsługiwać elektroniczną korespondencję z klientami.
Wyróżniki Comarch ERP Optima
Zawsze zgodny
z przepisami
Oprogramowanie zawsze zgodne ze wszystkimi obowiązującymi regulacjami prawno-podatkowymi, ułatwia bezpieczne i odpowiedzialne prowadzenie firmy.
Ponad 75 000 klientów
Tysiące firm z różnych
branż i sektorów rynku w Polsce korzysta z Comarch ERP Optima.
Dzięki modułom dedykowanym każdemu obszarowi biznesowemu, dopasujesz system do indywidualnych potrzeb firmy.
Wysoka ergonomia
i kompleksowość
Łatwa obsługa, czytelny interfejs dzięki którym praca stanie się szybsza, wygodniejsza i bardziej wydajna. Pełna gama zintegrowanych narzędzi (mobile, e-commerce, backup).
Integracja z biurami rachunkowymi
Firma może bezpośrednio współpracować z biurem rachunkowym, co pozwala na łatwe przesyłanie dokumentów i danych księgowych.
Wykonaliśmy
już ponad 300 skutecznych wdrożeń Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima w Chmurze
Z programu można korzystać online
W bezpiecznej Chmurze Comarch,
w miesięcznym abonamencie.
Wygodnie i bez zobowiązań. Pracuj na zawsze aktualnej wersji programu z dowolnego miejsca o każdej porze.
Program Comarch ERP Optima w chmurze, zainstalowany jest na serwerach w Comarch Data Center, a do korzystania z niego wystarczy komputer z dostępem do internetu.
Wypróbuj oprogramowanie sprawdzone przez ponad 75,000 małych i średnich firm w Polsce.
Najważniejsze zalety oprogramowania Comarch ERP Optima w chmurze:
Dostęp do danych 24h/dobę
Zarządzaj firmą wygodnie i mobilnie o każdej porze. Z dowolnego zakątka świata z dostępem do internetu. Każdy klient Comarch ERP Optima w chmurze ma możliwość korzystania ze wsparcia mailowego i telefonicznego konsultantów Comarch.
Stały koszt abonamentu
Miesięczne płatności abonamentowe, bez inwestowania dużych środków finansowych w zakup programu. Brak kosztów związanych z wdrożeniem, administrowaniem oraz konserwacją serwerów.
Zgodny z przepisami
Program na bieżąco dostosowywany do aktualnych przepisów prawnych i podatkowych (VAT, JPK, Split Payment). System jest automatycznie aktualizowany przez specjalistów Comarch.
Bezpieczeństwo danych
Wszystkie dane, które umieścisz w Chmurze Comarch, są w pełni bezpieczne. Specjaliści Comarch zadbają również o regularne wykonywanie backupu danych, co zapewni możliwość przywrócenia danych w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej.