Skip to content
22 632 55 25 22 632 55 25
22 632 55 25 22 632 55 25
2024-05-20

Jak zwiększyć zyski w firmie handlowej? Analiza ABC w Comarch Business Intelligence

Odkryj na czym najwięcej zarabiasz: Analiza ABC w Comarch Business Intelligence

Przedsiębiorco, czy wiesz, które produkty przynoszą Ci najwięcej zysków? Bogaty asortyment to niewątpliwie atut, ale aby maksymalizować swoje przychody, musisz wiedzieć, które z oferowanych produktów są najbardziej dochodowe. W tym artykule dowiesz się, jak dzięki analizie ABC z Comarch Business Intelligence, możesz zwiększyć swoje zyski i efektywnie zarządzać asortymentem.

Zidentyfikuj kluczowe produkty dzięki Analizie ABC

Każda firma handlowa pragnie stworzyć ofertę, która przyciągnie klientów i zapewni wysokie zyski. Jednak nawet najlepsza strategia nie gwarantuje równomiernej sprzedaży wszystkich produktów. Kluczowe jest zrozumienie, na czym firma zarabia najwięcej. W tym celu eksperci zalecają wykorzystanie analizy ABC, która pozwala podzielić asortyment na trzy grupy według generowanych przychodów:
• Grupa A: Produkty generujące największy przychód.
• Grupa B: Produkty o średnim udziale w przychodach.
• Grupa C: Produkty przynoszące najmniejszy przychód.

Automatyzacja Analizy ABC z Comarch ERP XL

Ręczne przeprowadzanie analizy ABC może być czasochłonne. Dlatego warto skorzystać z narzędzi, które oferuje Comarch ERP XL. System ten posiada wbudowaną funkcjonalność Business Intelligence, która umożliwia szybkie i łatwe przeprowadzenie analizy ABC. Wystarczy określić podstawowe parametry, takie jak perspektywa czasowa czy region, aby w kilka sekund uzyskać potrzebne dane.

Zwiększ efektywność dzięki Analizie ABC-XYZ

Analiza ABC-XYZ to bardziej zaawansowana metoda, która łączy podział produktów na podstawie przychodów z ich strukturą zużycia:
• X: Produkty o regularnym zużyciu.
• Y: Produkty o średnim zużyciu.
• Z: Produkty o nieregularnym zużyciu.
Dzięki tej metodzie można jeszcze precyzyjniej zarządzać zapasami, automatycznie określając optymalny poziom zapasów dla każdego produktu.

Świadomie zaplanuj strategię produktową

W efekcie przeprowadzenia analizy ABC otrzymujemy wyniki, które mogą początkowo być zaskakujące. W zdecydowanej większości przypadków okazuje się, że jedynie 5% produktów przynosi firmie aż 75% przychodów ze sprzedaży. Produkty te wchodzą w skład grupy A, którą można nazwać grupą kluczowych produktów Dzięki analizie można zredukować zasoby przeznaczane na mniej dochodowe produkty z grupy C i skupić się na intensywnym rozwoju i promocji produktów z grupy A.

analiza abc comarch business intelligence
Skuteczne zarządzanie zapasami

Metody ABC i XYZ mają swoje zastosowanie przede wszystkim w zarządzaniu zaopatrzeniem, produkcją oraz sprzedażą. Metoda ABC skupia się na wzajemnym powiązaniu ilości i wartości sprzedawanych towarów oraz podzieleniu ich na trzy kategorie według skumulowanej wartości zużycia zasobów. Uzupełnieniem metody ABC jest analiza XYZ, która pozwala sklasyfikować zasoby zgodnie z kryterium częstotliwości zapotrzebowania. Metody ABC i XYZ pozwalają na skuteczniejsze zarządzanie zapasami oraz utrzymywanie kontroli nad stanem strategicznych towarów.

Sukcesy wdrożeń BI

Wdrożenie Business Intelligence z systemem Comarch ERP XL przyniosło wymierne korzyści wielu firmom. Przykłady takich wdrożeń to:  Sangroup i 
Parker Poland – zobacz wdrożenia

Chcesz wiedzieć więcej?

Potrzebujesz porady w doborze produktów? Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci rozwiązanie i opiekę informatyczną. Dzięki Comarch Business Intelligence Twoja firma zyska przewagę konkurencyjną i zwiększy swoje zyski. Czytaj więcej o  Comarch BI

Skontaktuj się z naszym działem sprzedaży: handlowy@et.com.pl

Newsletter Comarch ERP – zostaw nam swój e-mail

Co kilka tygodni wyślemy Ci newsletter w którym znajdziesz: informacje o nowych wersjach Comarch ERP XL, zaproszenia na bezpłatne webinary, wydarzenia z sektora Comarch ERP, aktualności i nowości produktowe Comarch ERP

Zobacz także