Sytuacja przed realizacją projektu
Główną potrzebą Klienta – japońskiego dystrybutora opon w Polsce, był dostęp do poczty spoza firmy oraz ze smartfonów. Ponieważ firma korzystała ze starej wersji Exchange nieposiadającej już wsparcia i aktualizacji w Microsoft, przed udostępnieniem jej w Internecie konieczna byłaby migracja do nowego Exchange. To oznaczało konieczność kupienia nowych licencji. Posiadany serwer również wymagał wymiany, dodatkowo znajdował się w pomieszczeniu narażonym na zalanie w przypadku awarii rury wodnej przebiegającej przez pomieszczenie. Klient nie miał innego miejsca na umieszczenie serwera. Posiadane łącze internetowe uniemożliwiało dostęp do poczty spoza firmy. Z tych powodów oraz po porównaniu kosztów wymaganych inwestycji z kosztem miesięcznym w chmurze, klient podjął decyzję o migracji poczty do Office 365.
Rozwiązanie
Proces wymagał starannego planowania. Utworzyliśmy instalację hybrydową Exchange. Wcześniej przeprowadziliśmy także szybką i bezproblemową synchronizację Active Directory z Azure AD.
Azure Active Directory (Azure AD) to oparta na chmurze usługa firmy Microsoft do zarządzania tożsamościami i dostępem, która ułatwia pracownikom logowanie się i uzyskiwanie dostępu do zasobów w:
- Zasoby zewnętrzne, takie jak Microsoft 365, Azure Portal i tysiące innych aplikacji SaaS.
- Zasoby wewnętrzne, takie jak aplikacje w sieci firmowej i intranecie, a także aplikacje w chmurze opracowane przez organizację.
Przeprowadziliśmy migrację poczty z serwera z lokalnego Exchange do Office 365 oraz instalację Office 365 na kilkudziesięciu komputerach użytkowników. Dzięki starannemu planowaniu zapewniliśmy wszystkim użytkownikom mobilny dostęp do ich kont z dowolnego miejsca.
Zastosowana technologia: Azure Active Directory, Office 365
IMPORT FAKTUR
Mechanizm pozwala na zaimportowanie faktur zakupu do systemu Comarch ERP XL korzystając z pliku Excel dostarczonego przez dostawcę. Mechanizm został wyposażony w dodatkowe elementy weryfikujące pobierane dane. Weryfikacja odbywa się na dwóch etapach:
- Przed przystąpieniem do importu, gdzie sprawdzane są między innymi:
- czy można powiązać pozycje towarowe z pliku z pozycjami w bazie danych,
- czy istnieją aktywne zamówienia dla kontrahenta z importowanego pliku,
- czy istnieją powiązane pozycje towarowe posiadają aktywne rezerwacje zakupowe – czyli czy w systemie istnieją zamówienia zakupu na te pozycje i są wciąż aktualne.
2. Po pozytywnej weryfikacji, mechanizm przechodzi do importowania dokumentu. Po zakończeniu importu wykonywana jest ponowna weryfikacja zaimportowanych danych. Tym razem sprawdzane są elementy takie jak:
- wartość całego dokumentu i poszczególnych pozycji,
- nadwyżki ilościowe względem aktywnych rezerwacji zakupowych (nadrealizacja),
- ostatnia cena zakupu.
Po zakończeniu weryfikacji operator uruchamiający import otrzymuje wiadomość e-mail z podsumowaniem działań mechanizmu.
Rezultaty
-
mobilny dostęp do kont użytkowników z dowolnego miejsca
-
zwiększenie pojemności skrzynek pocztowych
-
dostęp do aplikacji w sieci firmowej i intranecie
Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?
Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces Migracji Exchange do Office365?