Jagram S.A. – producent i dystrybutor drewnianej architektury ogrodowej z 25-letnią tradycją. W swojej ofercie posiada kratki, płoty, altany, pergole oraz szereg akcesoriów ułatwiających wyposażenie ogrodu. Umiejętność dostosowywania produktów do oczekiwań klientów pozwoliła firmie na rozwój firmy nie tylko na rynkach Europy, ale i całego świata. Obecnie Jagram jest jednym z największych eksporterów drewna ogrodowego, będąc obecnym w krajach takich jak: Anglia, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Cypr, USA, Kanada, Japonia oraz Korea.
Wdrożenie objęło:
System zapewnia firmie ewidencję pierwszego kontaktu z Klientem, w trakcie której określane są potrzeby Klienta oraz szczegółowe dane dotyczące jego potrzeb i zamówień. Dane te pozwalają na skompletowanie zamówienia dla Klienta, w postaci stworzenia dokumentu Zamówienia Sprzedaży. Dokument ten pozwala na ewidencję zamówień pozycji Klienta z wieloma dodatkowymi cechami i atrybutami. Użytkownik widzi bezpośrednio na dokumencie, czy zamówienie może zostać zrealizowane przez porównanie w dwóch kolumnach zamówionych pozycji oraz obecnych stanów magazynowych. W przypadku braku towarów na magazynie Zamówienie Sprzedaży jest bezpośrednio przekształcane do Zamówień Zakupu, które są wysyłane do dostawców, którzy mogą być domyślnie zapisani na karcie towaru, co pozwala na pełną automatyzację i powiązanie Zamówień Sprzedaży z Zamówieniami Zakupu. W dalszej kolejności na Zamówienia Zakupu ewidencjonowana jest planowana data ich realizacji, dzięki czemu możliwy jest podgląd na stan realizacji wszystkich towarów. Z Zamówień Zakupu realizowane są bezpośrednio Faktury Zakupu i dokumenty magazynowe PZ, co pozwala na oszczędność czasu, kontrolę zamówień i zakupów oraz eliminację błędów. Cały proces zapewnia pełną kontrolę przyjęć towarów i realizacji ich dostaw oraz wydań magazynowych realizowanych do klienta.
Księgowość i finanse są w pełni zintegrowane z systemem magazynowo – sprzedażowym, dzięki czemu każdy dokument może zostać automatycznie zaksięgowany przy pomocy schematów. Pozwala to na pełną automatyzację procesów księgowo – finansowych, eliminację błędów i ogromną oszczędność czasu.
Dodatkowym rozwiązaniem zastosowanym w Jagram S. A. jest autorski mechanizm windykacji do systemu Comarch ERP XL , który gwarantuje uproszczenie, zorganizowanie i zautomatyzowanie windykacji. Zobacz jak to działa >
Po kilku latach użytkowania Comarch ERP XL wraz z rozwojem i zmianami warunków biznesowych firmy Jagram, zdecydowano o rozbudowie i zoptymalizowaniu wykorzystania systemu ERP. Dzięki elastyczności Comarch ERP XL udało się dopasować funkcjonalności do szczególnych wymagań Spółki.