O firmie
Jagram S.A. – producent i dystrybutor drewnianej architektury ogrodowej z 25-letnią tradycją. W swojej ofercie posiada kratki, płoty, altany, pergole oraz szereg akcesoriów ułatwiających wyposażenie ogrodu. Umiejętność dostosowywania produktów do oczekiwań klientów pozwoliła firmie na rozwój firmy nie tylko na rynkach Europy, ale i całego świata. Obecnie Jagram jest jednym z największych eksporterów drewna ogrodowego, będąc obecnym w krajach takich jak: Anglia, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Cypr, USA, Kanada, Japonia oraz Korea.
Wyzwanie
Klient poszukiwał odpowiedniego oprogramowania ERP, które usprawni i przyspieszy prace w firmie. Zdecydował się na wdrożenie elastycznego systemu Comarch ERP XL, którego funkcjonalności mogą być dopasowane do szczególnych wymagań przedsiębiorstwa.
Rozwiązanie
Wdrożenie objęło instalację i konfigurację systemu Comarch XL w zakresie: HR – Płace i Kadry , Administracja, Sprzedaż, Zamówienia, Business Intelligence – Analizy i Controlling, Księgowość, Środki Trwałe oraz:
- Integrację wymiany dokumentów
- Usprawnienie obsługi zamówień
- Reklamacje
- Panel dla dostawców i odbiorców
- Panel dla klientów indywidualnych
- Automatyczne rozliczanie płatności
- Zlecenia transportowe
Rozbudowa funkcjonalna COMARCH ERP XL
System zapewnia firmie ewidencję pierwszego kontaktu z Klientem, w trakcie której określane są potrzeby Klienta oraz szczegółowe dane dotyczące jego potrzeb i zamówień. Dane te pozwalają na skompletowanie zamówienia dla Klienta, w postaci stworzenia dokumentu Zamówienia Sprzedaży. Dokument ten pozwala na ewidencję zamówień pozycji Klienta z wieloma dodatkowymi cechami i atrybutami. Użytkownik widzi bezpośrednio na dokumencie, czy zamówienie może zostać zrealizowane przez porównanie w dwóch kolumnach zamówionych pozycji oraz obecnych stanów magazynowych. W przypadku braku towarów na magazynie Zamówienie Sprzedaży jest bezpośrednio przekształcane do Zamówień Zakupu, które są wysyłane do dostawców, którzy mogą być domyślnie zapisani na karcie towaru, co pozwala na pełną automatyzację i powiązanie Zamówień Sprzedaży z Zamówieniami Zakupu. W dalszej kolejności na Zamówienia Zakupu ewidencjonowana jest planowana data ich realizacji, dzięki czemu możliwy jest podgląd na stan realizacji wszystkich towarów. Z Zamówień Zakupu realizowane są bezpośrednio Faktury Zakupu i dokumenty magazynowe PZ, co pozwala na oszczędność czasu, kontrolę zamówień i zakupów oraz eliminację błędów. Cały proces zapewnia pełną kontrolę przyjęć towarów i realizacji ich dostaw oraz wydań magazynowych realizowanych do klienta.
Księgowość i finanse są w pełni zintegrowane z systemem magazynowo – sprzedażowym, dzięki czemu każdy dokument może zostać automatycznie zaksięgowany przy pomocy schematów. Pozwala to na pełną automatyzację procesów księgowo – finansowych, eliminację błędów i ogromną oszczędność czasu.
Dodatkowym rozwiązaniem zastosowanym w Jagram S. A. jest autorski mechanizm Windykacji do systemu Comarch ERP XL , który gwarantuje uproszczenie, zorganizowanie i zautomatyzowanie windykacji. Zobacz jak to działa >
Po kilku latach użytkowania Comarch ERP XL wraz z rozwojem i zmianami warunków biznesowych firmy Jagram, zdecydowano o rozbudowie i zoptymalizowaniu wykorzystania systemu ERP. Dzięki elastyczności Comarch ERP XL udało się dopasować funkcjonalności do szczególnych wymagań Spółki.
Zespół Eden Technology wprowadził wiele innowacji i rozszerzeń standardu systemu Comarch ERP XL, między innymi:
- mailing faktur
- generowanie plików dla kurierów
- mechanizm generujący plik .csv z zamówieniami sprzedaży
- modyfikacja formularza korekt stanów magazynowych
- windykacja : przygotowanie i wysyłka maili windykacyjnych
- powiadomienia o wysyłkach: przygotowanie maili o wysyłkach do zamówień sprzedaży
Rezultaty
Najistotniejsze korzyści osiągnięte w wyniku optymalizacji informatycznej:
- przyspieszony został proces realizacji zamówień
- sprawne zarządzanie transportem i wysyłką towarów
- usprawnienie łańcucha dostaw, a w szczególności: zautomatyzowanie pracy na stanowiskach związanych z obsługą klienta detalicznego; skrócenie czasu przepływu informacji przekazywanych pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w realizację zamówienia, przy jednoczesnym zachowaniu poufności zamówienia
- wdrożenie obsługi wydruku etykiet towarowych, które wcześniej drukowane były ręcznie
- lepsze zarządzanie logistyką oraz współpracą z klientami
Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?
Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?