PONAD 70 SKUTECZNYCH WDROŻEŃ COMARCH ERP XL
Comarch XL wdrożenia
Jako najstarszy Partner Comarch w Warszawie, wdrażamy system Comarch ERP XL od momentu wprowadzenia tego produktu na rynek. Przez te kilkanaście lat zbudowaliśmy wysokie kompetencje merytoryczne i metodyczne. Przygotowaliśmy dla naszych Klientów szereg dedykowanych rozwiązań rozszerzających funkcjonalność bądź zwiększających ergonomię pracy w Comarch ERP XL.

SYSTEM COMARCH ERP XL PRACUJE JUŻ DLA PONAD 5,500 PRZEDSIĘBIORSTW – PRZECZYTAJ DLACZEGO WARTO DO NICH DOŁĄCZYĆ
Comarch ERP XL optymalizuje biznes średnich i dużych firm, jest od lat najczęściej kupowanym systemem klasy ERP w Polsce. Rozwiązanie dedykowane firmom produkcyjnym, usługowym (w tym serwisowym) oraz handlowym, umożliwia organizacji szybki rozwój i maksymalizację wydajności zespołu. Program wybierany jest również przez spółki giełdowe. Dzięki licznym wdrożeniom system posiada wbudowane rozwiązania branżowe (m.in. dla branż: RTV/AGD, budowlanej, metalowej, elektrycznej, odzieżowej, rolno-spożywczej).
– Zintegrowane narzędzia analityczne – Business Intelligence. Gotowe raporty z możliwością ich modyfikacji lub łatwe tworzenie nowych. Zintegrowane z danymi GUS. Zaawansowany mechanizm do tworzenia analiz, raportowania, prognozowania i budżetowania.
– Wbudowane rozwiązania branżowe zbudowane na bazie wiedzy dziedzinowej
– Bogata gama modułów
– Kompleksowość: pełna integracja z aplikacjami mobilnymi, iBard24 oraz rozwiązaniami e-Commerce
Wybierz optymalny zestaw rozwiązań – poznaj obszary dostępne w ramach Comarch ERP XL:
-
Handel i dystrybucja – skuteczne wsparcie zadań sprzedażowych i około sprzedażowych. Narzędzie wspomaga przedsiębiorstwo zarówno od strony sprzedażowej (realizacja transakcji, dostęp do wielu kanałów prowadzenia sprzedaży, zarządzanie siecią sprzedaży detalicznej), jak i od strony zakupowej (poprzez optymalizację zamówień, czy zapewnienie dostępności asortymentu).
Jeśli masz zespół sprzedaży, mamy dla Ciebie coś wyjątkowego
Elektroniczna wymiana dokumentów, która pozwala na wymianę elektronicznych dokumentów z dostawcami i odbiorcami, co staje się standardem, szczególnie w przypadku współpracy z sieciami handlowymi.
Realizacja wszelkiego rodzaju transakcji handlowych, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, w tym obsługa specyficznych przypadków sprzedaży (m. in. tax free, obrót złomem, obrót towarami koncesjonowanymi, obsługa kaucji).
Uproszczenie i skrócenie czasu wystawiania dokumentów handlowych dzięki możliwości tworzenia dokumentów na bazie innych dokumentów.
Łatwe zarządzanie zamówieniami — możliwość optymalizacji według różnych kryteriów, np. najniższa cena, najkrótszy termin dostawy, minimalna ilość dostawców; zamawiane zasoby mogą być od razu automatycznie przydzielane do zamówień odbiorców oczekujących na dany towar.
-
Gospodarka magazynowa – dzięki Comarch XL otrzymujemy sprawną realizację wydanych dyspozycji magazynowych, a także stałą kontrolę nad poziomem zapasów w magazynie. Użytkownik otrzymuje również wsparcie w obszarze gospodarki magazynowej polegające m.in. na eliminacji pomyłek, dzięki czemu asysta procesów związanych z logistyką staje się odczuwalna.
-
Produkcja i kompletacja – obsługa obszaru związanego z planowaniem, realizacją oraz rozliczaniem produkcji, zarówno jednostkowej, jak i seryjnej. W ramach systemu zdefiniować możemy technologię, określić marszrutę produkcyjną, stworzyć harmonogram produkcji, a także zrealizować i nadzorować proces produkcyjny.
-
Serwis i remonty – kompleksowe zarządzanie zleceniami serwisowymi oraz parkiem maszynowym. Ewidencja i realizacja zleceń serwisowych odbywać się może dla zewnętrznych podmiotów, ale również w obrębie przedsiębiorstwa (związek z utrzymaniem ruchu w firmie). W obu przypadkach użytkownik otrzymuje narzędzie do realizacji procesów typowych dla obszaru serwisowego.
-
CRM – ewidencja kontaktów, zarządzanie zadaniami i wizytami handlowymi oraz pomoc w planowaniu i realizacji kampanii do klientów.
-
Analizy i raporty, controlling – wsparcie w podejmowaniu decyzji poprzez zarządzanie obiegiem informacji z każdego obszaru firmy z wykorzystaniem narzędzi klasy Business Intelligence.
Raporty elastycznie prezentowane w wielu układach i przekrojach (tabele, wykresy, mapy), obejmujące wszystkie procesy zachodzące w firmie.
Możliwość prostego, samodzielnego tworzenia raportów przez pracowników za pomocą myszki („przeciągnij i upuść”), lub wykorzystania bazy kilkudziesięciu standardowych, gotowych do zastosowania analiz.
Automatyczne powiadomienia i alerty e-mail o wszelkich nieplanowanych odchyleniach.
Dostęp do analiz za pośrednictwem przeglądarki internetowej, poczty elektronicznej oraz urządzeń mobilnych — wygodne rozwiązanie dla osób pracujących poza biurem.
-
Procesy – automatyzacja powtarzalnych działań i schematów postępowania oraz zarządzanie wewnętrznym obiegiem dokumentów.
-
Praca mobilna – realizacja procesów sprzedażowych, magazynowych oraz zarządczych z wykorzystaniem urządzeń przenośnych.
-
Sprzedaż internetowa – dodatkowy kanał dotarcia do klientów poprzez sklep internetowy lub wirtualną galerię handlową.
-
Zabezpieczanie danych – gwarancja bezpieczeństwa dla firmowych danych poprzez ich automatyczną archiwizację.
-
Platforma B2B – wzmocnienie współpracy ze stałymi kontrahentami za pośrednictwem dedykowanego pulpitu internetowego.
-
Finanse i księgowość – usprawnienie obowiązkowej ewidencji zdarzeń gospodarczych oraz dostarczenie kompleksowej informacji zarządczej.
-
Kadry i płace – pełne wsparcie procesów kadrowo-płacowych bez względu na formę zatrudnienia.
-
Środki Trwałe – skuteczne zarządzanie środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi oraz wyposażeniem.
-
Pulpity dla pracowników – profesjonalna obsługa pracownicza dostępna dla każdej osoby w firmie.
-
Elektroniczna wymiana dokumentów – usprawnienie współpracy z partnerami biznesowymi przez eliminację dokumentów papierowych.
Użytkownicy pracujący w różnych działach, wykorzystujący do swoich codziennych zadań różnorodne moduły, pracują na tej samej bazie danych. Dzięki temu wszelkie zmiany wprowadzane w jednym miejscu, dotyczące m.in. kontrahentów, indeksów materiałowych, faktur, czy zamówień, są od razu widoczne dla innych użytkowników systemu. Takie podejście sprawia, że informacja w znacznie krótszym czasie dociera do wszystkich osób, a ponadto unikamy konieczności dublowania oraz synchronizacji danych między różnymi systemami, eliminując przy tym ryzyko powstania błędów wynikających z przenoszenia informacji. Oczywiście dostęp do poszczególnych miejsc systemu i danych warunkuje posiadanie odpowiednich uprawnień przypisanych pracownikom.
Comarch MESMES czyli system realizacji produkcji (z ang. manufacturing execution system).Korzystając z tej aplikacji, pracownicy realizujący operacje produkcyjne mogą ewidencjonować postęp wykonywanych czynności za pomocą ekranów dotykowych bezpośrednio na stanowisku pracy m.in. szybko rejestrować uruchomienie operacji, wprowadzać informacje o wykonanych działaniach oraz informować o zakończeniu operacji produkcyjnych. AplikacjaMES jest w pełni responsywna czyli elastycznie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu, dzięki temu może być wykorzystywana na różnych urządzeniach (panelach produkcyjnych, komputerach, urządzeniach mobilnych). |
![]() |
Najważniejsze funkcjonalności systemu MES:
-
Możliwość rejestrowania wykonania całej operacji produkcyjnej lub tylko jej części
-
Konfigurowalne sposoby rejestracji operacji
-
Możliwość nadzoru i raportowania przebiegu produkcji
-
Wgląd do zadań własnych oraz przypisanych innym pracownikom
-
Prezentacja planu i realizacji produkcji w postaci graficznej – wykresu Gantta, z możliwością jego filtrowania, podobnie jak na harmonogramie operacji
-
Możliwość symulacji kosztu produktu na podstawie raportu kosztów
-
Mechanizm raportowania prac własnych oraz przypisanych do wybranych zasobów, gniazd roboczych
-
Bieżące raportowanie i kontrola produkcji